Mitä on vaikuttajamarkkinointi?
Vaikuttajamarkkinointi on kasvanut erittäin suosituksi markkinointikeinoksi viime vuosien aikana. Mutta mistä vaikuttajamarkkinoinnissa pohjimmiltaan on kyse, miksi se toimii ja miten sitä hyödynnetään?
Lue lisääTältä sivulta löydät I-Medioiden asiantuntijoiden tuottamaa ajankohtaista asiaa markkinoinnista, mainonnasta ja mediasta.
Vaikuttajamarkkinointi on kasvanut erittäin suosituksi markkinointikeinoksi viime vuosien aikana. Mutta mistä vaikuttajamarkkinoinnissa pohjimmiltaan on kyse, miksi se toimii ja miten sitä hyödynnetään?
Lue lisääI-Mediat järjestää 5.5.2021 webinaarin vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntämisestä B2C-yritysten markkinoinnissa. Tervetuloa mukaan!
Lue lisääKärkimedia toteutti alkuvuodesta 2021 yhdessä 22 päivälehden kanssa kyselytutkimuksen sanomalehtien ja niiden verkkosivujen lukijoiden ostokäyttäytymisestä. Kyselyyn tuli yhteensä 4595 vastausta. Vastaukset antavat mielenkiintoista tietoa siitä, millaisia asioita sanomalehtien lukijat arvostavat ja miten he sanomalehtimainontaan suhtautuvat.
Lue lisääPääsiäinen vaikuttaa lehtiemme aineistoaikatauluihin ja ilmoitustilavarauksiin. Lue lehtikohtaiset vaikutukset tästä artikkelista.
Lue lisääVaasanseudun Kehitys Oy:n eli VASEKin tavoitteena on vahvistaa alueensa kilpailukykyä yhteistyössä kuntien, elinkeinoelämän sekä tutkimuksen ja koulutuksen kanssa. VASEKin tehtäviin kuuluu yrityspalvelujen tuottamisen sekä erilaisten kehityshankkeiden lisäksi seudun markkinointi.
Lue lisääLääketieteessä osataan antaa arvo toisen asiantuntijan mielipiteelle. Konsultaatiolla on iso rooli lääkärien arjessa ja lisäksi potilailla on oikeus toiseen mielipiteeseen. Vastaavasti moni kirjoittamisen kanssa telmivä tietää, mikä merkitys on toisen henkilön suorittamalla oikoluvulla.
Lue lisääSuunnitteletko tapahtumallesi, tuotteellesi tai palvelullesi markkinointia kesäksi? Varaa näkyvyytesi Ilkka-Pohjalaisen kesäliitteessä!
Lue lisääKuntavaalit lähestyvät ja se näkyy myös meillä mediamyynnissä. Juuri nyt puolueita ja ehdokkaita kiinnostaa kuulla, mitkä ovat tämän kevään parhaat keinot tavoittaa äänestäjät.
Lue lisääI-Mediat on tänä vuonna mukana Kasvu Openin Etelä-Pohjanmaan Kasvupolulla tukemassa alueemme kasvuyrityksiä. Valtakunnallinen kasvuyritysten sparrausohjelma Kasvu Open järjestää yrittäjille maksutonta sparrausta liiketoiminnan ja kasvustrategian kehittämiseen.
Lue lisääVamia on vaasalainen monialainen ammatillisen koulutuksen organisaatio, jossa opiskelee vuosittain noin 5 000 opiskelijaa. Vamian koulutustarjontaan sisältyy yli 60 perus-, ammatti- ja erikoisammattitutkintoa.
Lue lisääMikä rooli markkinoinnilla on teidän organisaatiossanne? Onko se liiketoiminnan kasvun ajuri? Vai onko se välttämätön paha, jota tehdään, koska muutkin tekevät?
Lue lisääI-Medioiden kaupalliset teemaliitteet ovat oivallinen väylä mainostaa ja tehdä sisältömarkkinointia. Tutustu nyt vuoden 2021 teemaliitteisiimme ja varmista näkyvyys yrityksellenne sopivassa teemassa.
Lue lisääI-Medioiden Jemma on uudenlainen mainonnan ratkaisujen varastomyymälä, josta mainostaja löytää kuukausittain vaihtuvat tarjoukset tavoittavista mediatiloista ja toimivista markkinoinnin ratkaisuista.
Lue lisääSuosittu Tue paikallista on täällä taas! Se on edullinen ja vaivaton mainoskanava, jonka avulla tavoitat kattavasti Ilkka-Pohjalaisen, Eparin tai Ikkunan lukijat.
Lue lisääI-Mediat on saanut olla vuonna 2020 mukana kertomassa Kauhavan kaupungin parhaista puolista osana Paras paikka -kampanjaa.
Lue lisääI-Mediat isännöi syyskuussa yhdessä Myynninmaailman kanssa Markkinointifoorumia, jonka teemana oli tänä vuonna rohkeus. Nyt on aika paljastaa Vuoden markkinointiteko -tunnustuksen voittaja.
Lue lisääPramia Oy on juomatehdas Etelä-Pohjanmaalta, tarkemmin sanottuna Kurikan Ilvesjoelta. Pramia tunnetaan mielenkiintoisesta tuotevalikoimastaan ja etenkin ympäri Suomea myytävistä likööreistään. Vuonna 2012 Pramia palkittiin maailman ekologisimpana alkoholiyrityksenä.
Lue lisääEtelä-Pohjanmaalla kahdeksan kunnan alueella toimiva jätehuoltoyhtiö Lakeuden Etappi Oy vastaa alueen 130 000 asukkaan päivittäisestä jätehuollosta.
Lue lisääJoulu ja vuodenvaihteen juhlapyhät vaikuttavat Ilkka-Pohjalaisen aineistoaikatauluihin ja mainostilavarauksiin. Lue vaikutukset tästä artikkelista.
Lue lisääYrittäjä, kiitä asiakkaitasi ja yhteistyökumppaneitasi kuluneesta vuodesta 2020 ja välitä heille lämmin joulun- ja uudenvuodentervehdyksesi lehdissämme!
Lue lisääSeinäjoen alueen perinteikäs kaupunkilehti Epari on kruunattu vuoden 2020 kaupunkilehdeksi, minkä lisäksi voitto tuli myös parhaan kaupunkilehtijutun ja Lukijan valinta -kategorioissa.
Lue lisääI-Medioiden tytäryhtiö Somessa.comin uusi palvelu tekee PR-tuotteiden ja -palveluiden jakelusta somevaikuttajille helppoa ja kustannustehokasta.
Lue lisääSanomalehtimainosta suunniteltaessa on hyvä pitää perusasiat mielessä: yksinkertainen on kaunista – ja tehokasta.
Lue lisääI-Mediat ja Somessa.com auttavat HalpaHallia tavoittamaan uusia kohderyhmiä vaikuttajamarkkinointia hyödyntäen.
Lue lisääEparin ja Ikkunan ilmestymisessä on poikkeuksia vuoden 2020 joulun ja uudenvuoden aikaan. Katso, miten poikkeukset vaikuttavat ilmoitusvarausten tekemiseen ja materiaalien toimittamiseen.
Lue lisääKulunut vuosi on ollut melkoinen. Kaikenlaista muuttujaa on riittänyt.... Hyviä mainospaikkojakin on jäänyt käyttämättä niin, että ihan sääliksi käy.
Lue lisää”Asiakkaat antavat positiivista palautetta ja juttujen parissa oikeasti viihdytään.”
I-Medioiden digituottaja Liina Hautasella on syytä tyytyväisyyteen. Poikkeuksellisissa oloissa keväällä 2020 lanseerattu Pointti-verkkomedia on otettu hyvin vastaan niin mainostajien kuin lukijoidenkin parissa.
Lue lisääMainosta Ilkka-Pohjalaisen Black Friday -suurjakelussa ja Joulu-liitteessä!
Lue lisääHyvä lehtimainos on sijoitus, joka tuo sijoitetun pääoman parhaimmillaan moninkertaisesti takaisin. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista, jos mainosta ei huomata. Tässä artikkelissa kerromme, miten voit vaikuttaa sanomalehdessä ilmestyvän mainoksen huomioarvoon mediatilaa koskevilla valinnoilla.
Lue lisääHyviä uutisia sanomalehtimainostajille! Sanomalehti on vahvistanut ykkösasemaansa suomalaisten luotettavimpana mediana.
Lue lisääPrima Power halusi juhlistaa joustavien valmistusjärjestelmien ja automaattisten varastoratkaisujen eli The SYSTEMin 30-vuotista taivalta mainosvideolla. Videota lähdettiin suunnittelemaan alkuvuodesta ja käsikirjoitus oli valmiina helmikuussa.
Lue lisääMainonnan mittaamiseen ja optimointiin liittyvä keskustelu on kerännyt digitalisoitumisen myötä yhä kovempia kierroksia. Mitattavuuden merkityksen korostuessa moni markkinoija ja mainostaja on alkanut vaatia vastaavaa mitattavuutta myös lehtimainonnalta.
Lue lisääLataa tuhansiin tutkittuihin mainoksiin perustuva opas sanomalehtimainonnan tekemisestä.
Lue lisääSanomalehtien digitaaliset versiot tarjoavat mainostajille mahdollisuuden tavoittaa asiakkaansa kokonaan uudenlaisilla mainosmuodoilla ja virittää perinteisten lehtimainosten tehoa.
Lue lisääJo perinteeksi muodostunut Keskikaupungin & kauppojen yö -tapahtuma järjestetään 4.–5.9.2020 Seinäjoen ydinkeskustassa.
Lue lisääNatiivimainonta on tehokas ja vaikuttava mainonnan muoto, jonka täyttä potentiaalia ei Suomessa vielä ole herätty hyödyntämään. I-Mediat tarjoaa yrityksille kaikki työkalut onnistuneen natiivimainonnan toteuttamiseen.
Lue lisääSuosittu Vaasan ilta- ja yöelämää piristävä Ikkuna Festivaali järjestetään jo yhdeksännen kerran 4-5.9.2020. Tapahtumassa nautiskellaan vaasalaisten ravintoloiden, baarien, pubien ja tapahtumapaikkojen monipuolisesta tarjonnasta.
Lue lisääI-Mediat Oy ja pohjalaisjääkiekkoilun ylpeys Vaasan Sport ovat sopineet monivuotisesta merkittävästä yhteistyösopimuksesta. Yhteistyö näkyy konkreettisimmin I-Medioiden mukaan nimetyssä VIP-ravintolamaailmassa Sportin uudella kotiareenalla.
Lue lisääValitse fiksusti -sivuilla pohjalaisyritykset tavoittavat asiakkaansa kesälläkin.
Lue lisääEparin mainostajille on nyt heinäkuun loppuun saakka tarjolla helppohoitoinen ratkaisu tehokkaaseen ja suunnitelmalliseen lehtimainontaan.
Lue lisääI-Medioiden toteuttama Tue paikallista -kampanja auttoi satoja paikallisia yrityksiä kertomaan palveluistaan koronakriisin keskellä.
Lue lisääPirjon Pakari on vuonna 1985 perustettu lähileipomo, joka on omistautunut leipomaan maukasta ja terveellistä leipää puhtaista kotimaisista raaka-aineista. Pirjon Pakarin lähileipomot ja verkkokauppa palvelevat herkullisen leivän ystäviä ympäri Suomen.
Lue lisääASIAKASTIEDOTE 22.4.2020
Kaikki toimintomme jatkuvat lomautuksista ja vallitsevasta tilanteesta huolimatta. Pidetään yhdessä liiketoiminnan pyörät pyörimässä!
Lue lisääI-Mediat haluaa osaltaan auttaa yrityksiä selviämään vallitsevasta tilanteesta. Näkyvyys, tavoittavuus sekä markkinoinnin, myynnin ja viestinnän tuki ovat ne kortit, jotka me lyömme nyt pöytään.
Lue lisääOn selvää, että elämme nyt erikoisia aikoja. Koronapandemia on asettanut myös yritysten ja organisaatioiden viestinnän poikkeuksellisten haasteiden eteen. Vaikka terveys ja hyvinvointi menee oikeutetusti kaiken muun edelle, emme voi jättää liiketoimintaa tuuliajolle.
Lue lisääSeinäjoen paikallisliikenteessä viihdytään nykyään diginäyttöjä katsellen. I-Mediat laajentaa digitaalisen ulkomainonnan verkostoaan Komia Liikenteen busseihin.
Lue lisääModernin markkinoijan olo on usein kuin buffet-pöydässä: kaikkea hyvää olisi tarjolla, mutta mitä valikoimasta olisi syytä valita sille omalle lautaselle?
Lue lisääOlivatpa asiakkaasi sitten kuluttajia tai toisia yrityksiä, yksi asia on varma: mitä useammassa kanavassa pystyt viestisi välittämään eteenpäin, sen tehokkaammin se puree.
Lue lisääEnsimmäinen Ilkka-Pohjalainen ilmestyi 30.1.2020. Uusi media on avannut mainostajille mahdollisuuksia tavoittaa kohdeyleisöt aiempaa tehokkaammin.
Lue lisääIlkka-Yhtymä Oyj on hankkinut 8.1.2020 osake-enemmistön (67 %) Liana Technologies Oy:stä. Liana Technologies on Suomen suurin markkinoinnin ja viestinnän pilvipalveluja tuottava ohjelmistoyritys. Yhtiön pääkonttori ja tuotekehitys sijaitsee Oulussa.
Lue lisääViimeisten Ilkan ja Pohjalaisen sekä ensimmäisten Ilkka-Pohjalaisten mainospaikat varataan nyt! Osallistu tarjouskilpailuun etusivun mainospaikoista 17.1.2020 klo 16 mennessä.
Lue lisääSeinäjoen Ideaparkin avajaiset onnistuivat yli odotusten. Avausviikonloppuna Ideapark keräsi miltei 200 000 vierailijaa. I-Mediat Oy:n markkinointipalvelut ja mainonnan ratkaisut olivat merkittävässä roolissa avajaisten onnistumisessa.
Lue lisääI-Mediat Oy:n markkinointikampanja Mahdoton tehtävä Pohjanmaalla valottaa uuden maakuntamedian ensivaiheita ja innostaa alueen ihmisiä osallistumaan rakennustyöhön.
Lue lisääIlkan ja Pohjalaisen ilmestymisessä on poikkeuksia loppuvuoden 2019 ja vuodenvaihteen juhlapyhien ympärillä. Poikkeukset vaikuttavat mainostilavarausten tekemiseen ja mainosmateriaalien toimittamiseen tässä artikkelissa esitetyllä tavalla.
Lue lisääEparin ja Ikkunan ilmestymisessä on poikkeuksia vuoden 2019 joulun ja uudenvuoden aikaan. Lue tästä artikkelista, miten poikkeukset vaikuttavat mainostilavarausten tekemiseen ja mainosmateriaalien toimittamiseen.
Lue lisääTIEDOTE 22.11.2019
Ilkka-Yhtymä Oyj
I-Mediat Oy:n julkaisemat maakuntalehdet Ilkka ja Pohjalainen yhdistyvät yhdeksi maakuntarajat ylittäväksi maakuntamediaksi torstaina 30.1.2020. Uuden median nimi on Ilkka-Pohjalainen ja sen päätoimittajaksi on nimetty VTM, M.Sc (LSE) Markku Mantila.
Lue lisääIlkka-Yhtymä Oyj on päättänyt yhdistää kaksi I-Mediat Oy:n julkaisemaa maakuntalehteä, Ilkan ja Pohjalaisen, yhdeksi mediabrändiksi. Uuden lehden nimi, lanseerausajankohta ja päätoimittaja julkistetaan perjantaina 22.11.2019.
Lue lisääI-Medioiden lehdet tavoittavat Etelä-Pohjanmaan ja Pohjanmaan kuluttajat myös Postin 11.11. alkaneen lakon aikana. Ylimääräiset laajennetut jakelut avaavat uusia mahdollisuuksia mainostajille.
Lue lisääKäsityömessut pääsi uuteen kävijäennätykseen
Etelä-Pohjanmaan Pytinki Oy järjesti lokakuussa 2018 Seinäjoen Käsityömessut Seinäjoki Areenassa. I-Medioiden maakunta- ja kaupunkilehtiä markkinoinnissaan hyödyntänyt tapahtuma teki uuden kävijäennätyksen.
Lue lisääI-Mediat Oy ja Seinäjoen Ideapark ovat sopineet mittavasta markkinointiyhteistyöstä, jossa Ideapark keskittää kaikki markkinoinnin ostonsa I-Medioille. Markkinointipalvelujen lisäksi I-Mediat vastaa Ideaparkin digitaalisten näyttöjen mainospaikkojen myynnistä.
Lue lisääIlkka-Yhtymään kuuluva I-Mediat Oy on hankkinut 6. elokuuta 2019 tehdyllä kaupalla omistukseensa enemmistön markkinointitoimisto Myynninmaailma Oy:stä.
Lue lisääI-Mediat on nyt sateenvarjona koko yritystarjoomalle.
Lue lisääDigitaaliset ulkonäytöt ovat tuoneet oivan lisän printti- ja digikanavien rinnalle. Alaan myös uskotaan, se on kasvussa valtakunnallisesti ja I-Mediat suunnittelee myös laajentavansa toimintaa Seinäjoen ulkopuolelle.
Lue lisääDigitaalisuuteen panostava I-Mediat lähtee mukaan kehittämään ja kasvattamaan vaikuttajamarkkinoinnin liiketoimintaa.
Lue lisääI-print on hankkinut kolme uutta Xerox-digipainokonetta korvaamaan vanhentuneet Canonin koneet.
Lue lisääOtsikko ja alaotsikko kertovat, mitätarjoat, ja otsikkomuoto sinetöi kaupan. Tässä voit kertoa, miksi tarjouksesi on niin hyvä, että sen vuoksi kannattaa täyttää lomake
Muista:
Kokonaisvaltainen markkinoinnin, myynnin ja mainonnan palvelumallimme auttaa yritystäsi tavoitteiden saavuttamisessa.