Ideaparkin avajaisten kävijätavoite ylittyi I-Medioiden avulla

Seinäjoen Ideaparkin avajaiset onnistuivat yli odotusten. Avausviikonloppuna Ideapark keräsi miltei 200 000 vierailijaa. I-Mediat Oy:n markkinointipalvelut ja mainonnan ratkaisut olivat merkittävässä roolissa avajaisten onnistumisessa.

Tärkein markkinointitempaus onnistui

Seinäjoen Ideaparkin toimistopäällikkö Salla Sarkkinen ei peittele tyytyväisyyttään puhuessaan hiljattain avatun kauppakeskuksen alkutaipaleesta Etelä-Pohjanmaan lakeuksilla.

”Nelipäiväiset avajaisemme alkoivat torstaina 14.11. ja kestivät sunnuntaihin saakka. Avajaisten aikana kauppakeskuksessamme vieraili lähes 200 000 ihmistä. Kävijämäärä oli isompi kuin osasimme ennustaa ja kaikki sujui hienosti. Olemme avajaisiin todella tyytyväisiä”, Sarkkinen myhäilee.

Seinäjoen Ideaparkin avajaiset keräsivät lähes 200 000 vierailijaa.

Avajaisten aikana Seinäjoen Ideaparkissa vieraili lähes 200 000 ihmistä. Kuva: Jenna Koivisto.

Seinäjoen Ideapark on liikepinta-alaltaan Suomen seitsemänneksi suurin kauppakeskus. Sarkkinen korostaa, että tämän kokoluokan kauppakeskukselle on erityisen tärkeää onnistua avajaisissa.

”Avajaisissa kaiken pitää onnistua. Silloin ihmisillä pitää olla tiedossa, että kauppakeskus on nyt avattu ja lisäksi pitää onnistua kerralla luomaan oikeanlainen mielikuva. Avajaiset ovat kauppakeskuksen tärkein markkinointitempaus.”

Yhdeksi tavoitteeksi Ideaparkin avajaisille asetettiin koko maakunnan tavoittaminen. Sarkkisen mukaan tämä tavoite saavutettiin ja viesti levisi läpi Etelä-Pohjanmaan ja laajemminkin.

”Ilman I-Medioita emme olisi näyttäneet näin hyvältä”

I-Mediat on ollut syksystä 2019 lähtien Seinäjoen Ideaparkin markkinoinnin kumppani. Suuri osa Ideaparkin avajaismarkkinoinnin suunnittelu- ja toteutustyötä on I-Medioiden toteuttamaa. Avajaisten visuaalinen ilme suunniteltiin Ideaparkin oman brändi-ilmeen tueksi. Sarkkinen korostaa I-Medioiden ponnistelujen merkitystä avajaisten onnistumisessa.

”I-Medioilla oli merkittävä osa avajaisten onnistumisessa. Se, miltä näytimme avajaismarkkinoinnin osalta ulospäin oli heidän ansiotaan. Ilman I-Medioita emme olisi näyttäneet näin hyvältä. Asiakkailta on tullut kiitosta erityisesti avajaislehdestämme, jonka ulkoasu ja sisältö on I-Medioiden käsialaa.”

I-Medioiden toteuttamat markkinointitoimenpiteet Ideaparkin avajaisia varten:
  • Markkinointikokonaisuuden suunnittelu ja organisointi
  • Ideaparkin verkkosivuston ulkoasu
  • TV-mainonta
  • Ilmoitusmainonta printtilehdissä ja bannerimainonta lehtien verkkosivuilla
  • Digimainonta (Google- ja YouTube-mainonta)
  • Avajaislehden ulkoasun ja sisällön suunnittelu sekä toteutus
  • Painomateriaalit (lehdet ja erikoispainon tuotteet, kuten lehti- ja karttatelineet, roll-upit ym.)
  • Video- ja valokuvausta avajaisissa
  • Ulkomainonta Seinäjoen digitaalisilla ulkonäytöillä ja kadunvarsimainospaikoilla
  • Mainostuotanto Ideaparkin screeneille
I-Mediat toteutti mm. avajaisten TV-mainonnan.
 

”I-Medioilta saamme kaiken, mitä tarvitsemme”

I-Medioiden lähes kaiken kattava palvelumalli sopii hyvin avaimet käteen -tyyppistä markkinointipalvelua hakevalle. Tämä on huomattu myös Seinäjoen Ideaparkissa.

”I-Medioilta löydämme kaikki tarvittavat markkinoinnin ja mainonnan palvelut sekä työkalut, minkä ansiosta meidän ei ole tarvinnut muihin markkinointitoimistoihin olla yhteydessä. I-Medioilta saamme kaiken, mitä tarvitsemme”, Sarkkinen toteaa.

”Olemme olleet todella tyytyväisiä I-Medioiden ammattilaisten työnjälkeen ja siihen tyyliin tehdä töitä, että kaikessa ei odoteta meidän mielipidettä, vaan asioita hoidetaan omatoimisesti ja itseohjautuvasti. He myös huolehtivat, että osasimme avajaiskiireen keskellä ottaa huomioon kaikki oleelliset asiat. I-Mediat auttaa meitä ajattelemaan.”

Ideaparkin tapauksessa markkinoinnin toimenpiteiden kirjo on hyvin laaja, mikä tarkoittaa, että myös I-Medioiden päässä tarvitaan monenlaista osaamista – ja osaajaa. Sarkkinen nostaa erikseen esille visuaalisesta suunnittelusta vastaavan Mirja Pajulan, markkinointitoimenpiteiden toteutusta koordinoivan Jaakko Jokelan ja kokonaisuuden hallinnasta vastaavan Annaelina Gröhn-Pitkäkosken. Yhteistyö on ollut mieluista molemmin puolin.

”Oli ilo päästä luomaan Seinäjoen Ideaparkin brändi-ilmettä, joka sisälsi muun muassa mainosten, asiakaslehden ja verkkosivuston ulkoasun. Suunnitteluun kannattaa satsata, koska yrityksen yhtenäinen visuaalinen ilme helpottaa ja nopeuttaa jatkossa kaikkien markkinointimateriaalien tekoa”, Pajula toteaa.

Ideaparkissa riitti kävijöitä lähes kellon ympäri.

Avajaisissa riitti kävijöitä lähes kellon ympäri. Kuva: Matti Hautalahti.
 

Ideaparkin ja I-Medioiden yhteistyö jatkuu tiiviinä

I-Medioiden ja Seinäjoen Ideaparkin yhteistyö jatkuu Sarkkisen mukaan tiiviinä. Suunnitelmia on tehty pitkälle tulevaisuuteen.

”Uutta tv-mainosta ja lehti-ilmoittelua on tulossa. Myös oma lehti on nyt hyväksi havaittu markkinointikeino ja joulun alla meiltä ilmestyikin uusi jouluaiheinen lehti ja myös keväällä on tulossa oma lehtensä.”

”Yhteistyö I-Medioiden kanssa on toimivaa, helppoa ja nopeaa. Voin oikein hyvin suositella I-Medioiden palveluita myös muille yrityksille”, päättää Sarkkinen.

 

Kysy lisää:
Timo Ranta
myyntijohtaja
puh. 050 316 1910
I-Mediat Oy

I-Mediat vastaa markkinointipalvelujen tuottamisen lisäksi Seinäjoen Ideaparkin screenien mainospaikkojen myynnistä mainostajille. Voit lukea lisää Ideaparkin screeneillä mainostamisesta täältä.

Tutustu kaikkiin
palveluihimme

Lue lisää

Yrityksesi saa I-Medioilta lähes kaikki markkinoinnin, viestinnän ja mainonnan palvelut, joita tarvitset menestyvän yrityksen rakentamiseksi. Sopiva ratkaisu löytyy niin kaiken kattavaa avaimet käteen -palvelua kuin yksittäistä markkinointitoimenpidettä tai mediatilaa tarvitsevalle

Visuaalinen suunnittelu Sisältömarkkinointi Vaikuttajamarkkinointi Mainonta verkossa Markkinoinnin ja myynnin suunnittelu

Ajankohtaista

Black Fridayn huipputarjous mainostajalle

Lisäetusivu + interstitiaali Black Friday -tarjoushintaan! Tarjous on voimassa vain perjantaihin 4.12. saakka, joten toimi pian.

Lue lisää

Yritysten joulu- ja uudenvuodentervehdykset lehdissämme

Yrittäjä, kiitä asiakkaitasi ja yhteistyökumppaneitasi kuluneesta vuodesta 2020 ja välitä heille lämmin joulun- ja uudenvuodentervehdyksesi lehdissämme!

Lue lisää

Epari voitti kolme kultaa Suurilla Lehtipäivillä

Seinäjoen alueen perinteikäs kaupunkilehti Epari on kruunattu vuoden 2020 kaupunkilehdeksi, minkä lisäksi voitto tuli myös parhaan kaupunkilehtijutun ja Lukijan valinta -kategorioissa.

Lue lisää