Lähdemme rakentamaan yhteistä tarinaa – I-Medioiden brändi uudistui

I-Mediat on nyt sateenvarjona koko yritystarjoomalle.

– Tahdomme olla alueen kattavin markkinointikumppani ideasta toteutukseen ja kanaviin saakka, kertoo I-Mediat Oy:n markkinointi- ja tuotekehitysyksikön vetäjä, markkinointipäällikkö Henna Kiikka.

I-Medioiden uuden markkinointistrategian yhtenä isona tavoitteena oli selkiyttää yrityskuvaa erityisesti yritysasiakkaiden keskuudessa.

– Tuote- ja palveluvalikoimamme on laaja, mutta meillä ei ollut keinoja tuoda sitä selkeästi ja riittävän vahvasti esille markkinointimme keskittyessä pitkälti tuotelähtöisyyteen. Jatkossa I-Mediat -brändi toimii sateenvarjona koko B2B-tarjoomalle. Malli muuttaa myös tapaamme toimia ja kohdata asiakas hänen todelliset tarpeet huomioiden.

Yrityksen markkinointiviestintää ja työnantajamielikuvaa rakennetaan I-Mediat brändin alle.

– Kuluttaja-asiakkaat kohtaavat I-Mediat brändiä sopivassa määrin – kuluttajille ykkösenä tulevat tutut tuotebrändit, kuten Ilkka ja Pohjalainen, joiden kautta asiakassuhteita luomme. Nyrkkisääntönä pidämme kuitenkin sitä, että mikään, mitä I-Mediat tuottaa, ei näy missään ilman I-Medioiden tunnusta.

Kiikka painottaa yhteisöllisyyden ja paikallisuuden merkitystä.

– Vahvimmat brändit kasvavat aina yhteisön, asiakkaiden, työntekijöiden ja näiden yhteisen matkan kautta. Niin mekin. Tavoitteenamme on olla merkityksellisin media pohjalaisille ja lähdemmekin rakentamaan nyt yhteistä tarinaa.

Yhteinen tarina

I-Mediat Oy:n uutta brändiä alettiin tosissaan rakentamaan viime vuonna, jolloin yrityksessä käynnistyi sisältötoimisto Kubon johdolla yritysmielikuva- ja markkinointistrategiatyöpajat. Näissä työpajoissa oli mukana I-Medioiden henkilökuntaa monelta eri osastolta.

– I-Medioiden brändin rakentaminen on ollut osa isompaa muutosta. Maailma ja median kulutustottumukset muuttuvat nopeasti. Tämä on näkynyt I-Medioiden lehdissä jo tabloid- ja sisältöuudistuksina ja nyt oli yritysbrändin vuoro. Työpajoissa hahmotettiin ensin strateginen näkemys ja pohdittiin esimerkiksi sitä, että millainen I-Mediat olisi viiden vuoden kuluttua.

– Samalla pohdittiin erottautumistekijöitä ja brändihierarkiaa, toisin sanoen, miten I-Mediat eroaa kilpailijoistaan ja mikä on sen suhde omiin medioihinsa. Lopulta tämä kirkastui I-Medioiden ydinviestiksi, ”Yhteinen tarina”, Kubon Markus Frey kertoo.

Rauhallinen ja selkeä ilme

– Uusi visuaalinen ilme on tietoisesti rauhallinen ja selkeä. Tämä ratkaisu mahdollistaa sen, että I-Mediat voi esiintyä visuaalisella ilmeellään myös omien tuotebrändiensä, esimerkiksi Ilkan ja Pohjalaisen rinnalla. Ilmeestä haluttiin tehdä laadukas, ja sitä korostaa vaalean raikas yleisilme. Sininen väri tuo mukaan sähköä.

Tutustu kaikkiin
palveluihimme

Lue lisää

Yrityksesi saa I-Medioilta lähes kaikki markkinoinnin, viestinnän ja mainonnan palvelut, joita tarvitset menestyvän yrityksen rakentamiseksi. Sopiva ratkaisu löytyy niin kaiken kattavaa avaimet käteen -palvelua kuin yksittäistä markkinointitoimenpidettä tai mediatilaa tarvitsevalle

Visuaalinen suunnittelu Sisältömarkkinointi Vaikuttajamarkkinointi Mainonta verkossa Markkinoinnin ja myynnin suunnittelu

Ajankohtaista

Painettu kaupunkilehti on tärkeä osa Alavuden kaupungin viestintää

”Alavuden kaupunki ja Töysän kunta liittyivät toisiinsa vuonna 2013 muodostaen uuden Alavuden kaupungin. Silloin aloimme miettiä, mikä olisi hyvä tapa viestiä alueen asioista ja mitä kanavia siihen tarvitaan. Yhdeksi viestintäkanavaksi valitsimme lehden”, kertoo Alavuden kaupungin elinvoimajohtaja Ulla Koivisto.

Lue lisää

Toimiva sisältömarkkinointi saa puhelinlangat laulamaan

Sisältömarkkinointi on yksi tehokkaimmista keinoista luoda ja nostaa yrityksen brändiä. Itse rakastan henkilötarinoita ja datan mukaan niitä rakastavat muutkin.

Lue lisää

Juhannuksen aineistoaikataulut Ilkka-Pohjalaisessa

Juhannus vaikuttaa Ilkka-Pohjalaisen aineistoaikatauluihin ja ilmoitustilavarauksiin. Lue vaikutukset tästä artikkelista.

Lue lisää