Sanomalehtiä luetaan nykyään myös puhelimen tai tabletin ruudulta.

Moni lukee lehtensä digiversiona – ja se on uusi mahdollisuus mainostajalle

Sanomalehtien digitaaliset versiot tarjoavat mainostajille mahdollisuuden tavoittaa asiakkaansa kokonaan uudenlaisilla mainosmuodoilla ja virittää perinteisten lehtimainosten tehoa.

Sanomalehti ei enää tarkoita vain käsin hypisteltävää paperista versiota. Moni lukee tätä nykyä päivän lehtensä digitaalisessa muodossa puhelimen tai tabletin ruudulta. I-Medioiden julkaisema Ilkka-Pohjalaisen digilehti tavoittaa kaikissa eri muodoissaan jo lähes 25 000 lukijaa joka viikko.

Päällisin puolin digilehti on painetun sanomalehden digitaalisessa muodossa julkaistu näköisversio, jota on mahdollista lukea mobiililaitteilla tai työpöytäversiona. Mainostajan näkökulmasta digilehti tarkoittaakin lisää näkyvyyttä painetussa lehdessä julkaistulle mainokselle – mutta tässä ei ole koko totuus.

Digilehti avaa kokonaan uusia mahdollisuuksia mainostajille. Mainostajien kannalta tervetulleita ovat erityisesti digilehden interaktiiviset ominaisuudet. Digilehtiversiota varten lehtimainoksia voidaan rikastaa esimerkiksi ohjaamalla mainosta klikkaava lukija suoraan mainostajan omille sivuille.

Digilehtimainonnan mahdollistamista kokonaan uusista mainosmuodoista paras esimerkki on kuitenkin välisivumainos.

Välisivumainos on digilehtimainonnan kuningas

Ilkka-Pohjalaisessa ja kaikissa paikallislehdissämme (Jurvan Sanomat, Järviseutu, Komiat, Suupohjan Sanomat ja Viiskunta) käytössä oleva välisivumainos on uniikki tapa saada tavoittavaa näkyvyyttä digilehdessä.

Heinäkuun 2020 tilastoja tutkimalla selviää, että Ilkka-Pohjalaisen digilehdessä nähtyjä välisivumainoksia klikataan parhaimmillaan yli kymmenkertaisesti verrattuna lehden verkkosivuilla näytettäviin mainosbannereihin.

Miksi välisivumainos sitten on niin tehokas mainosmuoto?

Syy löytyy sen vangitsevuudesta: välisivumainos on käytännössä koko näytön kokoinen mainos. Se on ikään kuin kokosivun mainos keskellä lehteä. Digilehteä selaava käyttäjä saapuu välisivumainokseen ja poistuu mainoksesta sivulle pyyhkäisemällä tai näytön reunassa olevaa nuolta klikkaamalla. Välisivumainoksella on siis hyvin helppo saada lukijan sataprosenttinen huomio.

 

Välisivulla mainostaja saa lehteä lukevan täyden huomion.

Välisivumainoksen avulla mainostaja saa lukijan täyden huomion. Kuvassa Ilkka-Pohjalaisen digilehdessä julkaistu välisivumainos mobiililaitteella katsottuna.

 

Välisivumainos on näppärä ja edullinen tapa tavoittaa digilehtien lukijat ja varmistaa, että oma viesti tulee huomatuksi. Lisäksi välisivumainokset niin maakuntalehdessä kuin paikallislehdissäkin hyötyvät siitä, että mainos tavoittaa lukijan nimenomaan luotettavaksi koetussa ympäristössä.

Välisivumainos sopii hyvin myös sellaisille mainostajalle, joka ei mainosta painetussa sanomalehdessä. Välisivumainoksessa voi olla kuvan ja tekstin lisäksi videota tai se voi olla useammasta kuvasta koostuva 3D-kuutio, jonka jokaisesta kuvasta on linkitys mainostajan sivuille.

Kysy lisää välisivumainoksesta ja digilehtimainonnasta

Voitko kuvitella yrityksesi mainoksen seuraavan Ilkka-Pohjalaisen digilehden parhaimmalle välisivumainospaikalle, tuhansien lukijoiden katse sinun viestiisi kiinnittyneenä? Tai haluatko tukea painetun lehden mainontaasi lisäämällä mainoksiesi digilehtiversioihin linkitykset sivuillesi?

Ota yhteyttä I-Medioiden yritysmyyntiin ja suunnitellaan yhdessä seuraava digilehtimainonnan toteutuksesi! Kysy myös mahdollisuudesta toteuttaa välisivumainos valitsemassasi paikallislehdessämme.

Kysy lisää

 

Tutustu kaikkiin
palveluihimme

Lue lisää

Yrityksesi saa I-Medioilta lähes kaikki markkinoinnin, viestinnän ja mainonnan palvelut, joita tarvitset menestyvän yrityksen rakentamiseksi. Sopiva ratkaisu löytyy niin kaiken kattavaa avaimet käteen -palvelua kuin yksittäistä markkinointitoimenpidettä tai mediatilaa tarvitsevalle

Visuaalinen suunnittelu Sisältömarkkinointi Vaikuttajamarkkinointi Mainonta verkossa Markkinoinnin ja myynnin suunnittelu

Ajankohtaista

Askel-kampanja pureutuu markkinoinnin nykytilaan

Mikä rooli markkinoinnilla on teidän organisaatiossanne? Onko se liiketoiminnan kasvun ajuri? Vai onko se välttämätön paha, jota tehdään, koska muutkin tekevät?

Lue lisää

Katso vuoden 2021 kaupallisten teemaliitteiden kattaus

I-Medioiden kaupalliset teemaliitteet ovat oivallinen väylä mainostaa ja tehdä sisältömarkkinointia. Tutustu nyt vuoden 2021 teemaliitteisiimme ja varmista näkyvyys yrityksellenne sopivassa teemassa.

Lue lisää

Jemmasta löytyy joka kuukausi uusia tarjouksia mainostajille

I-Medioiden Jemma on uudenlainen mainonnan ratkaisujen varastomyymälä, josta mainostaja löytää kuukausittain vaihtuvat tarjoukset tavoittavista mediatiloista ja toimivista markkinoinnin ratkaisuista.

Lue lisää