Opas: Vinkit monikanavaisen mainonnan suunnitteluun

Olivatpa asiakkaasi sitten kuluttajia tai toisia yrityksiä, yksi asia on varma: mitä useammassa kanavassa pystyt viestisi välittämään eteenpäin, sen tehokkaammin se puree.

Kärkimedian tuottaman tutkimuksen mukaan monikanavaisuuden hyödyntäminen mainonnassa nostaa mainostajan tunnettuutta lähes 60 %, kasvattaa mainostajan positiivista mielikuvaa 40 % ja aktivoi mainosten tavoittamia kuluttajia kolminkertaisesti yhteen kanavaan keskittyvään mainontaan verrattuna (Kärkimedia Paneeli 2017).

Monikanavaisuus siis todistetusti lisää mainonnan tehoa – ja juuri siksi jokaisen yrityksen kannattaisi hyödyntää sitä.

Miten monikanavaista mainontaa sitten tehdään? Tämä kysymys mielessä päätimme kirjoittaa pikaoppaan monikanavaisesta mainonnasta. Voit ladata sen alla olevan painikkeen kautta ilmaiseksi.

 

Lataa opas: Monikanavaisen mainonnan suunnittelu

 

Tutustu kaikkiin
palveluihimme

Lue lisää

Yrityksesi saa I-Medioilta lähes kaikki markkinoinnin, viestinnän ja mainonnan palvelut, joita tarvitset menestyvän yrityksen rakentamiseksi. Sopiva ratkaisu löytyy niin kaiken kattavaa avaimet käteen -palvelua kuin yksittäistä markkinointitoimenpidettä tai mediatilaa tarvitsevalle

Visuaalinen suunnittelu Sisältömarkkinointi Vaikuttajamarkkinointi Mainonta verkossa Markkinoinnin ja myynnin suunnittelu

Ajankohtaista

1200 hampurilaista 4 tunnissa – screenmainonnan avulla

Kotimaisen pikaruokaketju Rollsin perustaja ja ketjujohtaja Jouko Huumo tietää, miten tapahtumia, tempauksia ja tarjouskampanjoita järjestetään – ja miten niitä markkinoidaan.

Lue lisää

Yritysten sosiaaliseen mediaan panostava MySome osaksi Ilkka-Yhtymää

Ilkka-Yhtymään kuuluva I-Mediat Oy on hankkinut 25. elokuuta 2021 tehdyllä kaupalla omistukseensa enemmistöosuuden sosiaalisen median markkinointipalveluihin keskittyvästä MySome Oy:stä. Yrityskauppa toteuttaa Ilkka-Yhtymä-konsernin strategiaa ja laajentaa I-Mediat Oy:n yritysasiakkaille tarjottavien markkinointipalvelujen valikoimaa.

Lue lisää

Painettu kaupunkilehti on tärkeä osa Alavuden kaupungin viestintää

”Alavuden kaupunki ja Töysän kunta liittyivät toisiinsa vuonna 2013 muodostaen uuden Alavuden kaupungin. Silloin aloimme miettiä, mikä olisi hyvä tapa viestiä alueen asioista ja mitä kanavia siihen tarvitaan. Yhdeksi viestintäkanavaksi valitsimme lehden”, kertoo Alavuden kaupungin elinvoimajohtaja Ulla Koivisto.

Lue lisää