Pramia saa toivottuja tuloksia mainonnalla

Pramia Oy on juomatehdas Etelä-Pohjanmaalta, tarkemmin sanottuna Kurikan Ilvesjoelta. Pramia tunnetaan mielenkiintoisesta tuotevalikoimastaan ja etenkin ympäri Suomea myytävistä likööreistään. Vuonna 2012 Pramia palkittiin maailman ekologisimpana alkoholiyrityksenä.

Pramia on aina ollut innokas mainostaja. Yrittäjä Marko Mäkisen mukaan Pramia käyttää merkittävän summan liikevaihdostaan mainontaan. Ei olekaan ihme, että mainonnalta halutaan myös tuloksia ja sen suunnitteluun halutaan osaavia ihmisiä mukaan.

Haussa joustavuutta ilman tyrkkymeininkiä

I-Mediat ja Pramia ovat jo parin vuoden ajan tehneet monipuolista yhteistyötä markkinointi- ja viestintäpalvelujen sekä painopalvelujen (I-print Oy) osalta. Mäkisen mukaan I-Mediat vakuutti heidät kumppanina erityisesti joustavuutensa ansiosta. Joustavuus mahdollistaa palvelujen tehokkaan hyödyntämisen juuri Pramialle parhaiten sopivassa mittakaavassa, ilman ylimääräistä höttöä tai liiallisia sitoumuksia.

Pramian mainosilme on I-Medioiden käsialaa.
I-Medioilla on suunniteltu useampikin Pramian näyttävä lehtimainos.
 
 
”Olen tyytyväinen siihen, miten I-Mediat tekee ja toteuttaa sovitut työt eikä yritä koko ajan tyrkyttää meille lisätöitä ja lisälaskutettavaa. I-Medioilla ei ole tyrkkymeininkiä.”

I-Medioiden ja Pramian välinen yhteistyö sisältää tällä hetkellä ainakin kolme ulottuvuutta.

”Teetämme I-Medioilla visuaalista suunnittelua, erilaisia painotöitä sekä jonkin verran sisällöntuotantoa. Uutena juttuna on tulossa TV-mainokset. Mutta kaikista eniten olemme tarvinneet osaamista nimenomaan mainosten suunnitteluun ja painotuotteiden tekemiseen”, Mäkinen sanoo.

Pramian painotuotteet ovat peräisin I-printistä.
Pramia on hyödyntänyt monissa painotuotteissaan I-printin painopalveluita.
 

I-Medioiden päässä Pramian kaikista asioista huolehtii yksi yhteyshenkilö, asiakasvastaava Mira Nikkola. Yhden yhteyshenkilön taktiikalla erilaisia palvelukokonaisuuksia sisältävä yhteistyö pystytään pitämään Pramian suuntaan mahdollisimman sujuvana. Ratkaisu saakin kiitosta Mäkiseltä.

”I-Medioiden kanssa olemme päässeet tavoitteisiimme”

Vuodesta 2018 alkanut I-Medioiden ja Pramian yhteistyö on ollut saavutettujen tulosten osalta menestystarina.

”Mainontaa on usein vaativaa mitata, mutta on varmaa, että I-Medioiden kanssa olemme päässeet tavoitteisiimme. Mainoksistamme on tullut sellaisia kuin haluamme ja ne ovat toimineet toivotusti. Siksi yhteistyötä ja mainostamista on ollut myös syytä jatkaa”, Mäkinen kommentoi.

Toivottujen lopputulosten taustalla on yleensä paljon ulospäin näkymätöntä suunnittelutyötä ja vuorovaikutusta, jolla on kuitenkin oleellinen rooli yhteistyön onnistumisen kannalta. Myös tämä puoli on Pramian ja I-Medioiden tapauksessa mallillaan.

”Olen tyytyväinen siihen, miten hyvin I-Medioilla on saatu kiinni minun näkemyksistäni ja tyylistäni. Yhteistyö on ollut jouhevaa ja miellyttävää. Voin suositella I-Medioita ja heidän nykyistä palvelutarjoomaansa myös muille”, Mäkinen summaa.

Etikettisuunnittelua I-Medioilta
Pramia valmistaa nykyään myös käsidesiä - etiketit puolestaan on suunniteltu I-Medioilla.
 
 

Esimerkkejä I-Medioiden Pramialle toteuttamista toimenpiteistä:

  • Brändi- ja tuotemainoksia sanomalehtiin ja aikakauslehtiin (visuaalinen suunnittelu)
  • Esitteitä (visuaalinen suunnittelu ja painopalvelut)
  • Tuote-etikettejä (visuaalinen suunnittelu ja painopalvelut)
  • Tienvarsikylttejä (visuaalinen suunnittelu ja painopalvelut)
  • Käyntikortteja (painopalvelut)
  • Akustiikkatauluja (painopalvelut)
  • Lahjakortteja ja tarroja (painopalvelut)
  • Tilauslomakkeita (painopalvelut)
  • Isoja pahvisia näköispulloja tehtaanmyymälän sisustukseen (painopalvelut)
  • Teippauksia tehtaanmyymälään (painopalvelut)
  • Mainoksia juomakaappeihin (painopalvelut)
  • Logokylttejä pullotelineisiin (painopalvelut)

 

Tutustu kaikkiin
palveluihimme

Lue lisää

Yrityksesi saa I-Medioilta lähes kaikki markkinoinnin, viestinnän ja mainonnan palvelut, joita tarvitset menestyvän yrityksen rakentamiseksi. Sopiva ratkaisu löytyy niin kaiken kattavaa avaimet käteen -palvelua kuin yksittäistä markkinointitoimenpidettä tai mediatilaa tarvitsevalle

Visuaalinen suunnittelu Sisältömarkkinointi Vaikuttajamarkkinointi Mainonta verkossa Markkinoinnin ja myynnin suunnittelu

Ajankohtaista

1200 hampurilaista 4 tunnissa – screenmainonnan avulla

Kotimaisen pikaruokaketju Rollsin perustaja ja ketjujohtaja Jouko Huumo tietää, miten tapahtumia, tempauksia ja tarjouskampanjoita järjestetään – ja miten niitä markkinoidaan.

Lue lisää

Yritysten sosiaaliseen mediaan panostava MySome osaksi Ilkka-Yhtymää

Ilkka-Yhtymään kuuluva I-Mediat Oy on hankkinut 25. elokuuta 2021 tehdyllä kaupalla omistukseensa enemmistöosuuden sosiaalisen median markkinointipalveluihin keskittyvästä MySome Oy:stä. Yrityskauppa toteuttaa Ilkka-Yhtymä-konsernin strategiaa ja laajentaa I-Mediat Oy:n yritysasiakkaille tarjottavien markkinointipalvelujen valikoimaa.

Lue lisää

Painettu kaupunkilehti on tärkeä osa Alavuden kaupungin viestintää

”Alavuden kaupunki ja Töysän kunta liittyivät toisiinsa vuonna 2013 muodostaen uuden Alavuden kaupungin. Silloin aloimme miettiä, mikä olisi hyvä tapa viestiä alueen asioista ja mitä kanavia siihen tarvitaan. Yhdeksi viestintäkanavaksi valitsimme lehden”, kertoo Alavuden kaupungin elinvoimajohtaja Ulla Koivisto.

Lue lisää