Vaikuttajamarkkinointi tavoittaa HalpaHallin kohderyhmät

I-Mediat ja Somessa.com auttavat HalpaHallia tavoittamaan uusia kohderyhmiä vaikuttajamarkkinointia hyödyntäen.

HalpaHalli hyödyntää markkinoinnin uusia keinoja

HalpaHalli on kaikkien tuntema perinteikäs vähittäiskaupan kauppaketju, joka ei kuitenkaan ole jäänyt jumiin perinteikkyyteensä. Tämä käy hyvin ilmi siitä, miten innokkaasti HalpaHallilla hyödynnetään asiakkaiden tavoittamisessa markkinoinnin uusia työkaluja ja kanavia, kuten vaikuttajamarkkinointia.

”Uudet sosiaalisen median markkinointikanavat ovat merkittävässä roolissa kuluttajien tavoittamisen kannalta”, vahvistaa HalpaHallin verkkokauppapäällikkö Tapani Mustonen.

Vaikuttajamarkkinointi perustuu suosittujen sosiaalisen median vaikuttajien näkyvyyden hyödyntämiseen. Vaikuttajamarkkinointi voi olla esimerkiksi yrityksen omien tuotteiden lähettämisestä suositulle bloggaajalle, joka arvostelee tai esittelee tuotteita omille seuraajilleen.

> Lue lisää vaikuttajamarkkinoinnista

Vaikuttajamarkkinointia ammattimaisesti toteutettuna

I-Mediat on toteuttanut yhdessä vaikuttajamarkkinointiin erikoistuneen tytäryhtiönsä Somessa.comin kanssa HalpaHallille vaikuttajamarkkinoinnin kampanjoita. Tavoitteena on ollut nostaa HalpaHallin uudistunutta valikoimaa esille heidän pääkohderyhmilleen.

”Vaikuttajamarkkinoinnilla pystymme luomaan HalpaHallille ja uusille tuoteryhmille uudenlaista imagoa. Vaikuttajamarkkinoinnin avulla tavoitamme uusia kuluttajakohderyhmiä sekä kehitämme myyntiä ja tuotevalikoimaamme”, kommentoi Mustonen.

hh_refkuva_1_v2

HalpaHalli käyttää vaikuttajamarkkinointia imagonsa luomisessa.

 

Mustonen on tyytyväinen siihen, miten yhteistyössä toteutetut kampanjat ovat tavoittaneet kuluttajia ja miten ne ovat näkyneet myös myyntiluvuissa.

”Olemme tehneet vaikuttajamarkkinointia aiemminkin, mutta I-Medioiden ja Somessa.comin kohdalla meihin teki vaikutuksen laaja vaikuttajaverkosto sekä ammattimainen tekeminen. Yhteistyömme on sujuvaa ja tuloksellista”, Mustonen kuvailee.

”Pidän erityisesti siitä, että meillä keskusteluyhteys säilyy koko ajan ja yhteistyötä räätälöidään tarpeen mukaan. Esimerkkinä se, että me haluamme vaikuttaa tiukasti tuotevalintoihin sekä kampanjan aikataulutukseen, mikä yhteistyön alkuvaiheessa vaati hieman jumppaa. Nopeasti saimme kuitenkin vietyä ohjeistukset ja yhteistyön hyvälle tasolle ja löysimme meidän kannaltamme oikeat vaikuttajat ja tuotevalinnat.”

Vaikuttajamarkkinoinnin esimerkki: sisustustuotteille näkyvyyttä Instagram-vaikuttajilla

Yksi vaikuttajamarkkinoinnin kampanjoista koski HalpaHallin uudistunutta sisustusosastoa. Kampanjan tavoitteena oli saada näkyvyyttä sisustusosastolle ja sen tuotevalikoimalle Instagramissa.

Kampanjan toteutukseen valittiin kuusi Instagram-vaikuttajaa peräti yli sadan hakijan joukosta. Jokainen mukaan valittu vaikuttaja stailasi kotinsa sisustusosaston tuotteilla ja jakoi Instagramissa omannäköistään sisältöä. Sosiaalisen median näkyvyyden lisäksi HalpaHalli sai käyttää vaikuttajien kuvia jatkomarkkinoinnissaan sekä hyödyntää niitä Instagramin verkkokauppatoiminnossa.

Vaikuttajamarkkinoinnilla näkyvyyttä sisustustuotteilleKampanjaan valitut vaikuttajat tuottivat omannäköistään sisältöä seuraajilleen. HalpaHalli sai myös käyttää vaikuttajien ottamia kuvia markkinoinnissaan.

 

”Voin kokemuksiemme perusteella suositella vaikuttajamarkkinointia ja I-Medioiden sekä Somessa.comin palveluja myös muille yrityksille”, Tapani Mustonen sanoo.

Sisustustuotteiden vaikuttajamarkkinoinnin kampanja lukuina:

  • 6 mikrovaikuttajaa
  • 6 Instagram-postausta
  • 23 Instagram Storya
  • 21 kuvaa
  • 85 346 näyttökertaa
  • 2362 reaktiota
  • 11,05 % sitoutumisaste

 

---

Haluatko tietää, miten auttaisimme sinun yritystäsi tavoittamaan uusia yleisöjä ja onnistumaan markkinoinnissa? Kysy ja me kerromme.

 

Tutustu kaikkiin
palveluihimme

Lue lisää

Yrityksesi saa I-Medioilta lähes kaikki markkinoinnin, viestinnän ja mainonnan palvelut, joita tarvitset menestyvän yrityksen rakentamiseksi. Sopiva ratkaisu löytyy niin kaiken kattavaa avaimet käteen -palvelua kuin yksittäistä markkinointitoimenpidettä tai mediatilaa tarvitsevalle

Visuaalinen suunnittelu Sisältömarkkinointi Vaikuttajamarkkinointi Mainonta verkossa Markkinoinnin ja myynnin suunnittelu

Ajankohtaista

Juhannuksen aineistoaikataulut Ilkka-Pohjalaisessa

Juhannus vaikuttaa Ilkka-Pohjalaisen aineistoaikatauluihin ja ilmoitustilavarauksiin. Lue vaikutukset tästä artikkelista.

Lue lisää

Uusi bisnestapahtuma johtajuudesta ja menestymisestä

Uusi bisnestapahtuma Roihu sytyttää liike-elämän liekkeihin! Perjantaina 27.8.2021 Seinäjoen OmaSp Stadionilla ja verkossa järjestettävän tapahtuman teemana on modernin johtajuuden matka. Paikalla puhumassa on mm. Diili-finalisti Petri Matero.

Lue lisää

Webinaaritallenne: Miten nousta Googlen hakutuloksissa?

Katso Google-markkinointia koskevan webinaarin tallenne maksutta.

Lue lisää